GLAMOUR TECHNICIANS
GLAMOUR TECHNICIANS
2018
7 relief collages on paper, 59 x 42 cm
3 sound collages, 2 min
Anna Bromley and Sandy Volz combine word and image in their joint projects. At the centre of their dialogue is a questioning of how bodies are defined.
Glamour Technicians deals with the country singer Dolly Parton and her hyperfemininity. The star's flamboyant self-staging manages to combine a sincere gentleness with a sexualized femme* style. The critical musician and queer icon has been pursuing her independent path since the 1960s as a producer, not only of her music, but also of her body.
The artists' serial image and sound collages explore body and voice as tools of self-creation. From printed online portraits of the singer, Sandy Volz cuts fragments of skin, hair, and textiles and condenses them into relief collages on white paper that are sensually reminiscent of bodies. Correspondingly, Anna Bromley edits two-minute tracks from sequences of Parton's talk show interviews from the 1980s and 1990s as well as fragments of her early songs. In the spatial structure of Glamour Technicians, sound meets image head-on. The seven relief collages are fixed to the wall in a row with nails at the upper corners. Opposite are two loudspeakers, installed at body-height and connected with visible electrical cables, from which Dolly Parton’s voice fills the room in sampled loops.
Anna Bromley und Sandy Volz verknüpfen in ihren gemeinsamen Projekten Wort und Bild. Im Zentrum ihrer dialogischen Auseinandersetzungen steht die Befragung von Zuschreibungen zu Körpern.
Glamour Technicians beschäftigt sich mit der Countrysängerin Dolly Parton und ihrer Hyperfemininität. In der ausgelassenen Selbstinszenierung des Stars verbinden sich sowohl unkompliziert-liebenswürdige als auch sexualisierte Femme*-Styles. Die kritische Musikerin und Queer-Ikone beschritt bereits seit den 1960er Jahren ihren unabhängigen Weg als Produzentin nicht nur ihrer Musik, sondern auch ihres Körpers.
Die seriellen Bild- und Toncollagen der Künstlerinnen erkunden Körper und Stimme als Werkzeuge der Selbstschöpfung. Aus gedruckten Online-Portraits der Sängerin schneidet Sandy Volz Fragmente von Haut, Haar und Textilien und verdichtet sie zu sinnlich an Körper erinnernde Relief-Collagen auf weißer Papierfläche. In Korrespondenz dazu editiert Anna Bromley zweiminütige Tracks aus Sequenzen von Partons Talkshow-Interviews der 1980er und 1990er Jahre sowie aus Fragmenten ihrer frühen Songs. Im räumlichen Aufbau von Glamour Technicians trifft Sound frontal auf Bild. Die 7 Relief-Collagen werden an den oberen Ecken mit Nägeln als Reihe an der Wand fixiert. Dem gegenüber stehen zwei körperhohe sichtbar verkabelte Lautsprecherboxen, aus denen die Stimme Partons in gesampelten Loops den Raum beschallt.
GLAMOUR TECHNICIANS
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2018
7 relief collages on paper, 59 x 42 cm
3 sound collages, 2 min
Anna Bromley and Sandy Volz combine word and image in their joint projects. At the centre of their dialogue is a questioning of how bodies are defined.
Glamour Technicians deals with the country singer Dolly Parton and her hyperfemininity. The star's flamboyant self-staging manages to combine a sincere gentleness with a sexualized femme* style. The critical musician and queer icon has been pursuing her independent path since the 1960s as a producer, not only of her music, but also of her body.
The artists' serial image and sound collages explore body and voice as tools of self-creation. From printed online portraits of the singer, Sandy Volz cuts fragments of skin, hair, and textiles and condenses them into relief collages on white paper that are sensually reminiscent of bodies. Correspondingly, Anna Bromley edits two-minute tracks from sequences of Parton's talk show interviews from the 1980s and 1990s as well as fragments of her early songs. In the spatial structure of Glamour Technicians, sound meets image head-on. The seven relief collages are fixed to the wall in a row with nails at the upper corners. Opposite are two loudspeakers, installed at body-height and connected with visible electrical cables, from which Dolly Parton’s voice fills the room in sampled loops.
Anna Bromley und Sandy Volz verknüpfen in ihren gemeinsamen Projekten Wort und Bild. Im Zentrum ihrer dialogischen Auseinandersetzungen steht die Befragung von Zuschreibungen zu Körpern.
Glamour Technicians beschäftigt sich mit der Countrysängerin Dolly Parton und ihrer Hyperfemininität. In der ausgelassenen Selbstinszenierung des Stars verbinden sich sowohl unkompliziert-liebenswürdige als auch sexualisierte Femme*-Styles. Die kritische Musikerin und Queer-Ikone beschritt bereits seit den 1960er Jahren ihren unabhängigen Weg als Produzentin nicht nur ihrer Musik, sondern auch ihres Körpers.
Die seriellen Bild- und Toncollagen der Künstlerinnen erkunden Körper und Stimme als Werkzeuge der Selbstschöpfung. Aus gedruckten Online-Portraits der Sängerin schneidet Sandy Volz Fragmente von Haut, Haar und Textilien und verdichtet sie zu sinnlich an Körper erinnernde Relief-Collagen auf weißer Papierfläche. In Korrespondenz dazu editiert Anna Bromley zweiminütige Tracks aus Sequenzen von Partons Talkshow-Interviews der 1980er und 1990er Jahre sowie aus Fragmenten ihrer frühen Songs. Im räumlichen Aufbau von Glamour Technicians trifft Sound frontal auf Bild. Die 7 Relief-Collagen werden an den oberen Ecken mit Nägeln als Reihe an der Wand fixiert. Dem gegenüber stehen zwei körperhohe sichtbar verkabelte Lautsprecherboxen, aus denen die Stimme Partons in gesampelten Loops den Raum beschallt.